Tänk på barnen i Afrika!

Försöker lära mina ungar om respekt och allt vad det innebär, går.... sådär. När jag ser hur dom beter sig känner jag mig nöjd med min uppväxt. Pengar har inget värde i deras ögon, vilket inte är så konstigt, och de där med att lyssna på andra de är inte deras grej. och Mat & vatten!! Dom slänger så mycket mat, som idag tar lillkillen fram en banan tar en tugga och inser att han inte ville ha banan så vad gör han? Jo slänger den! istället för att tänka efter om han ville ha en banan eller inte. Visst han är liten, men alla gör så här. Slänger resterna från middagen istället för att äta som lunch dagen efter. Sen köper man ju vatten här borta, även fast det inte är något fel på kranvattnet. Så dom öppnar en flaska på ca 0,5 liter tar två klunkar ställer ifrån sig flaskan och en halvtimme senare så häller dom ut vattnet och slänger flaskan. Och jag står bredvid och babblar på om barnen i Afrika. Herregud, jag känner mig som pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0