New York, I Love You

Jag älskar New York. Dag som natt, helg som vardag. Det spelar ingen roll. Jag älskar New York nu och föralltid. I lördags befann jag mig i Soho och när mörkret kom åkte jag till Times Square. Det må vara lite för turistigt och klyschigt. Men jag älskar det, alla ljus och färger. Och affärerna är öppna tills 02.00 vilket resulterade i att jag blev fast inne på Forever 21 köpte en skjorta och en tröja. Sen gick jag på bio. Lite lagom osmart drag. För trött redan vid midnatt. Men filmen var hur bra som helst, jag låg över två säten och käkade popcorn tills mina läppar blev sådär skrumpna av saltet, då slutade jag. Kändes konstigt att se Tuva Novotny och Julia Roberts i samma film. Men svenskar är verkligen överallt. Resande folk. Så klockan tre satte jag mig på tunnelbanan och hoppades på att jag inte skulle somna och vakna upp för långt bort. Somnade hemma i sängen. Vaknade klockan ett. Sög. Skypade med pappa. Sen försökte jag ta mig till Brooklyn. Hamnade på ett express tåg åkte för långt och såg inte en enda vit människa. Åkte tillbaka några kvarter sen blev jag lite sinnes förvirrad. Gick fram och tillbaka på en gata minst 5 gånger innan jag kopplade vart Norr och Söder befann sig. Jag gick från Brooklyn, över Brooklyn bridge i regnet, China town och åter igen Soho. Åt upp ett helt paket mini morötter och drack te. Sen kollade jag på "New York, I Love You" Hur bra som helst. Gick till Little Italy och blev bjuden på glass. Sånt händer bara här borta. Främmande människor som är lite för trevliga. Små New York Moments. På ett sätt vill jag aldrig åka här ifrån men jag måste denna gång. Hoppas så mycket på att de andra går igenom nu. Tror att de är precis det jag behöver för tillfället.
Bilder kommer sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0