I got the high heels on I go out dancing all by my own

Sitter på tåget in till NY, några killar i 20 årsåldern sitter framför mig. Dom lyssnar på musik. Alla som sitter i närheten av dom hör. Jag hör typisk amerikansk RnB och rapp vilket är helt okej. Sen hör jag något techno liknande som startar. Basshunter. Dör lite! Vill inte säga att jag är svensk här borta för alla relaterar de till Basshunter. Vad hände med alla andra svenska super bra artister så som Robyn, the Hives, the Cardigans och the Knife? Jag har hört så mycket bra musik som är svensk, men ingen bryr sig och jag hatar att höra hur typiska amerikaner tror att både H&M och IKEA är amerikanskt. Dom tror ju inte ens att jag är svensk bara för att jag inte är blond. Trött på detta, lite halv osmarta, folk. Tackar gudarna för att jag förmodligen ska träffa lite svenskar ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0