Det är oftast jobbigare att tänka på något än att bara göra det!

Nu vet jag vad jag ska göra på lovet. Jag har 20 uppgifter jag borde göra, alltså varenda dag på lovet ska jag läsa, rita, sy, skriva. Och denna gång ska jag verkligen försöka. Jag ska gör precis så som min Samhällslärare's gamla mamma, som tydligen var död sen många år tillbaka och ehm.. ja .., brukade säga " Det är oftast jobbigare att tänka på något än att bara göra det!"
I mina öron är de mycket kloka ord. Jag som skulle göra om rummet hos mamma under lovet. Lite synd att jag bara har mig själv att skylla att jag måste plugga. Damn!

Skissade  på årets ikea-plagg och jag tror nog att jag ska göra två plagg denna gång. Jag  skulle vilja göra något roligare än en klänning, men nja. Det blir nog en klänning och ett linne. Skit tråkigt, jag vet !
Vi håller ju trots allt på med att sy byxor.

Kvällens planer lyser upp dagen litegrann med bio. Och denna gång ska jag köpa popcorn!


PS. Jag är så tråkig!!!


Kommentarer
Postat av: matilda

Älskling!

Jag tror jag har fått fnatt. Jag bokade just en resa till Polen på lördag.:)

2008-10-22 @ 22:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0