Hello Sunshine, come into my life

Tänk dig att du ligger och sover i din underbart sköna och varma säng. Du drömmer säkerligen en hel del drömmar om till exempel din drömprins, något så konstigt som en hästsko och om en värld som är lite för bra för att vara sann. Precis när det bästa ska visas i denna kort film som nu spelas i ditt huvud så ringer klockan. När denna förbannade klocka ringer har du tre alternativ.
Ett, du stänger av klockan och går upp. Två, du låter klockan ringa enda tills den blir som en vaggvisa och du somnar om. eller Tre, du stänger av den direkt och somnar.
Idag gjorde jag något ovanligt och fullföljde alternativ Ett. Chockerande!

Detta gjorde jag till viss del helt i onödan.
Att döma små flickor som sparkar på en boll var dagens uppgift (trodde jag). Så jag 1. Vaknade 2. Åt frukost 3. Bytte om 4. Framkallade panik 5. Åkte ner till fotbollsplanen 6. Insåg att det inte var någon match 7. Åkte hem

Pappa kollade upp vilken dag det var match och jag insåg att jag var ganska precis 24 timmar förtidig. I morgon blir det samma jobbiga morgon ritual.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0