And suddenly I become a part of your past I'm becoming the part that don't last

50 års kalas i Funbo, ja det var där jag höll hus i går. Pappas barndoms kompis fyllde alltså 50 barre, dom börjar bli gamla nu men självklart lika unga i sinnet.. eller ?
Ja en hel del prat om the old times som innehöll fotbollscuper lite här och där, ölfylla som ledde till boxningsmatcher och en hel del prat om de gamla LP-skivorna som numera står i garaget och samlar damm. Dom kanske har växt ifrån allt det där nu men deras unga sinne lever nog fortfarande kvar en aning. Kul att se hur alla intar sina gamla "ungdoms-roller" när dom träffas. Och snart är det väl vi som sitter där på någons tomt och tjattrar om allt vi upplevt. Det är närmare än vi tror..

Men som alla vet finns det också nackdelar i ungdomens härliga dar som till exempel Nationella prov i matte. Inte något att hurra för, speciellt inte när det gick som det gick. Men nya tag blir det, bättre hoppas att jag blir...  jag som har valt Matte C.
Har äntligen börjat göra lite förarbete på balklänningen, har både sytt en toile och gjort eget mönster. Så nöjd är jag, men det är inte tillräckligt.

En sån där typisk Josefine-Åsa fika med prat om det mesta blev det efter hårt arbete i syslöjdssalen. Lite orolig för vad alla andra på Wayne's hörde och inte hörde. Jag menar inte ens jag skulle vilja höra allt i pratar om, men när vi kommer igång går det inte att stoppa oss. Kanske slog vi rekord tid i dag från halv fyra till halv nio, inte illa pinkat må jag säga. Och finally är jag hemma i mitt stora hus helt ensam så nu blir det bomb fekke!!!  - med mig själv.
Eller så blir det en lugn kväll med ett oth avsnitt och lite kvällsfika för jag har ju trots allt en halvtimmes sovmorgon.
God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0