'Cause I'd rather waste my life pretending than have to forget you for one whole minute

Gårdagen innehöll 6 olika känslor

ο Motion
ο Lycka
ο Kärlek
ο Besvikelse
ο Ilska
ο Rädsla


Motion, denna motion fick jag genom att vara domare för söta 10 åriga flickor som var förvånansvärt duktiga. Knivsta vann mot Funbo med 13-1, stackars funbo.
8 Hela matcher fick jag döma, och jag fick pengar också. (Det är aldrig fel med pengar!) Men att bli väckt klockan 06.15 av ett samtal, där jag får förfrågan om jag vill vara domare på pilsbo cupen, är inte det roligaste.

Lycka, lycka kännde jag när jag kommer till pilsbo och finner inget mindre än min cykel (!!!) (För er som har missat det , så blev min fula lilla röda cykel snodd för cirka en vecka sen och nu fann jag den) Så jag låste den och gick glatt där ifrån. 
En annan lycka fanns när Sverige , Zlatan, gjorde mål mot Spanien. Här blandas även kärlek in, syskonkärlek. Jag befann mig hemma hos stina för att kolla på första halvlek av matchen (okej , jag kollade inte så mycket, jag störde mest stina genom att prata och att äta upp stinas Ahlgrens bilar). Men när det blev mål blev hon "hysterisk" av glädje, likaså hennes bror som satt nere i källaren och kollade på matchen med kompisar. De blev så lyckliga att brodern sprang hela vägen upp och hoppade på stina( som nästan grät av lycka) och kramade henne. Jag satt där som ett frågetecken och insåg att jag fick skåda ett väldigt speciellt ögonblick i syskonen Engstrands liv. Dom lever för EM.

I andra halvlek bytte vi plats från Stinas soffa till Noas soffa. Halvleken började och vi började kolla på matchen (dom kollade, jag åt !). Alla satt på helspänn och tittade på med tron att dom lyssnade på våra tillsägelser om vart och hur dom skulle slå bollen och springa. Och i 91:a minuten var det över, Spanien gjorde mål.Där kom besvikelsen, och jag tror att hela Sverige kännde den.

Ilskan eller irritationen eller kalla det vad du vill, men den delen av kvällen hoppar vi över..

Och till sist rädslan , den var inte att leka med. Vi fick för oss att vi skulle kolla på skräck film, fråga inte mig varför, men vi skrämde upp oss så mycket att de är helt sjukt. Jag vågade ju knappt gå på toa. Men tillslut blev planerna ändrade och vi kollade nog på den sämsta svenska film som finns. Visst den bjöd på skratt men jag säger bara : Va !?
Jag fattade inte ett skit kan jag säga.

Dagen till ära har bjudit på ren lycka för jag och stina har beställt Coldplay biljetter.. vad säger ni nu då ?
Det är ganska ofattbart  men sant.. 


Kommentarer
Postat av: Stina

Aaaaaa coldplay åsa, coldplay!



Även ett otroligt fint stycke om lycka, extremt relevant att notera!

2008-06-16 @ 21:11:08
URL: http://stinaengstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0