080808


Min syster har beslagtagit min kamera och åkt till Italien med den, jusst därför vill jag ha den precis jusst nu. Det är så typiskt och så sant att man alltid saknar de man inte har bara för att man inte har de jusst nu. Om jag hade haft den vid min sida så hade jag ändå inte brytt mig och jag hade säkert aldrig velat tagit ett enda kort. Nu är den inte vid min sida och nu vill jag ha den.

Jag kan nu berätta att dagens dag är historisk. 8:e Augusti 2008, det är dagen efter min födelsedag, Silvia har namnsdag och det är 08 08 08 .Det firar Stockholmarna med vattenkrig och tusentals par gifter sig och blir sådär lyckliga så att man inte vill veta att dom är lyckliga för de får en bara att känna sig oerhört olycklig. Men de är så i alla fall.
Man firar ett datum. Löjliigt.

Igår fyllde jag , som sagt, hela 17 årgångar. Det firades med Chocolate Cake och Helstekt benfri kotlett, dock inte tillsammans. En ganska vanlig regnig dag. Men jag fick fint besök från Märsta, Noor, Rosersberg, Alsike och Knivsta. Dom bjöds på tårta och saft. (Påhittigt , jag vet!) Tårtan uppskattades och jag fick till och med höra att den såg precis ut som på bilden jag la upp igår. Bra betyg där! Så nu ska jag baka en likadan tills kvällen då det blir kräftskiva. Fick höra lite klagomål, från en milf-älskare på Ica, om att vi bara skulle vara tjejer. StackArn tror att vi skulle bjudit honom om det inte skulle vara "endast tjejer" .. eller vad vet jag? Det kanske är så att han skulle bli bjuden ?

Nagellacket har torkat och bakningen väntar. Så, ja ni fattar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0